Laborujeme – 7. ročník

WP_pruhLaboratorní práce z fyziky
Cílem práce bylo využít znalostí o nerovnoměrném pohybu. Úkolem pak určit průměrnou rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa. Jednotlivé skupiny dětí si připravily stanoviště, kde provedly měření dráhy a času. Naměřené hodnoty použili žáci k potřebným výpočtům. Postup a výsledek svojí hodinové práce všichni zaznamenali do přehledného protokolu. Sedmákům patří pochvala za aktivní spolupráci na řešení zadaného problému.
Laboratorní práce z přírodopisu
Žáci v několika posledních hodinách přírodopisu probírali ryby. Rozhodli jsme se, že teoreticky zvládnuté učivo si zopakujeme i po stránce praktické v rámci laboratorního cvičení. Všichni měli možnost pozorovat živé plotice obecné, na kterých si ukázali všechny důležité vnější znaky. Dále si prohlédli, jak vypadá rybí šupina pod lupou i mikroskopem a jako výborná pomůcka posloužila i školní kostra kapra obecného. Co ale zaujalo sedmáky nejvíce? Vypreparovaná plotice a štika, které zajistila paní učitelka. Kromě vnějších znaků jsme si tedy zopakovali i znaky vnitřní. Viděli jsme například plynový měchýř a v žaludku štiky jsme objevili nestrávenou plotici. Dokázali jsme si tak, že štika obecná je opravdu dravou rybou.
Získané poznatky si žáci v průběhu hodiny pečlivě zaznamenávali do svých sešitů. Zpestřením byla i ukázka rybářského vybavení, kterou nám zajistil Jakub.









Příspěvek byl publikován v rubrice základní škola. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *